Core Business

Adrieke van MVO Factor weet vanuit haar achtergrond in duurzaam ondernemen en ruime kennis van online media een interessante brug te slaan tussen duurzaamheid en online marketing. Een gouden greep voor duurzame ondernemers die hun naamsbekendheid willen vergroten en meer klanten willen bereiken met hun duurzame product of dienst.

MVO Factor leert ondernemers met een duurzame locatie, product of dienst om kraakhelder te communiceren over hun duurzame activiteiten onder het motto: Be Good and Sell it!


DO-Project

MVO Factor is ook initiatiefnemer van De Duurzame Dagen kalender. Een handige kalender vol met inspiratie en aanhakers voor duurzame activiteiten en communicatie daarover.

Deze kalender kun je gratis downloaden op www.duurzamedagen.nl 


Eigen invulling van duurzaam ondernemen

Als zelfstandig ondernemer is duurzaam ondernemen doorvlochten met de persoonlijke lifestyle.

Elektriciteit: elektriciteit wordt geleverd door Greenchoice en opgewekt door de "eigen” windmolen Het Rode Hert 

warmte: warm tapwater wordt voorzien door de zonnecollectoren op het dak, aanvullend gebruik van groen gas

mobiliteit: zo veel mogelijk lokaal/regionaal/online werken, bij voorkeur gebruik van trein, OV fiets of Greenwheels

voedsel: zoveel mogelijk van dichtbij en bij voorkeur biologisch, flexitariër, tevens eigen moestuin en kippen

overige inkopen: zo veel mogelijk lokaal of regionaal, bij duurzame leveranciers en waar relevant fair trade producten

samenwerken met lokale partners: als ik samenwerk met andere dienstverleners ga ik goed na op welke manier zij invulling geven aan MVO


Mbt duurzaam ondernemen, hoe zou je je bedrijf typeren?

Verbinder en uniek op het raakvlak van duurzaam ondernemen en online marketing


Ambities

Zo veel mogelijk duurzame ondernemers en organisaties leren om online media slim in te zetten en een goed en eerlijk verhaal te vertellen over hun duurzame product en dienst. 


Wensen

Mooie verbindingen tot stand brengen tussen duurzame ondernemers die samen elkaars duurzame bedrijven online goed op de kaart kunnen zetten.


Toekomstperspectief regio NoordWest Holland

Alle duurzame ondernemers uit NoordWest-Holland online goed op de kaart, met hun unieke verhalen en passie voor duurzaam ondernemen. Op deze manier een extra boost geven aan de regio en méér klanten en bezoekers aantrekken voor al deze mooie en duurzame bedrijven.


Wat ik verder nog kwijt wil

Mijn huidige woonplaats (Heemstede) ligt enigszins uit de regio, maar ik voel bij sterk verbonden met West-Friesland, het land van mijn voorouders.

Tot slot: ik wijs je graag op mijn gratis e-book "10 tips voor heldere communicatie over duurzame locaties” Gratis te downloaden via: e-book MVO Factor